قیمت عسل طبیعی در سال 1401 | خرید از مراغه

قیمت عسل طبیعی در سال 1401

اگر در روزهای اخیر به بازار عسل فروش ها سر زده باشید متوجه افزایش قیمت عسل طبیعی در سال 1401 شده اید. رشد قیمت محصولات خوراکی گاها به اندازه ای بوده است که صدای تجار و مصرف کنندگان را درآورده است.

البته این افزایش قیمت در همه ی شهرها یکسان نبوده و در برخی شهرها مانند مراغه که جزو بزرگترین و بهترین تولید کنندگان عسل طبیعی در کشور است این اتفاق کمی کمتر از سایر شهرها بوده است.

برای بسیاری از افراد این سوال ایجاد شده است که با این وضعیت از کجا عسل بخریم؟ یا چه عسلی برای ما مناسب است؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روشهای تشخیص و همچنین خرید عسل طبیعی مراغه را معرفی کنیم.

قیمت عسل طبیعی در سال 1401

اگر برای خرید عسل طبیعی در شهر خودتان با بازار مراجعه کنید، به راحتی متوجه خواهید شد که قیمت عسل طبیعی در هر مغازه متفاوت است و این محصول اختلاف قیمت بالایی دارد .

این در حالتی است که اغلب فروشندگان ادعا می‌کنند عسلشان طبیعی است، شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان با تشخیص عسل طبیعی از تقلبی میتوان در دام سودجو ها نیافتاد و یا اینکه قیمت عسل طبیعی در سال 1401 باید چه قدر باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم به این دو سوال پاسخ دهیم پس با همراه باشید.

honey-fraud-fcc-identification-standard-and-mitigation-plan
honey-fraud-fcc-identification-standard-and-mitigation-plan

چه دلایلی باعث افزایش قیمت میشود؟

در بسیاری مواقع افزایش سایر اقلام خوراکی بصورت غیر مستقیم در افزایش قیمت عسل طبیعی تاثیرگذار است. برای مثال افزایش قیمت دلار میتواند در قیمت این محصول نیز نوسان ایجاد کند.

دلیل دوم میتواند افزایش قیمت تجهیزات زنبورداری باشد، با روند رو به رشد قیمت تجهیزات زنبورداری دیگر برای زنبوردار بصرفه نخواهد بود که عسل را با همان قیمت قبلی به بازار عرضه کند.

مورد بعدی هزینه های جانبی تولید عسل است. مثلا با افزایش هزینه ی باربری و ارسال محصول، طبیعی است که قیمت عسل طبیعی در سال 1401 نیز افزایش داشته باشد.

قیمت شکر نیز مستقیما در قیمت این محصول تاثیرگذار است، به دلیل اینکه اغلب عسلهای تقلبی با شکر تهیه و تولید میشوند به همین دلیل با افزایش قیمت شکر این محصولات زیر روند افزایشی به خود میگیرند.

خرید عسل طبیعی بصورت اینترنتی و تضمینی

در مورد خرید عسل طبیعی بهتر است به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کرده ایم توجه کنید و محصول مورد نظر خود را از فروشندگانی تهیه کنید که به تولیدات آن‌ها اطمینان دارید.

فروشگاه اینترنتی مفیدان یکی از مراکزی است که در این زمینه فعالیت دارد و علاوه بر فروش عسل طبیعی و عسل شهد سهند با قیمت مناسب و در انواع مختلف، سایر محصولات ارگانیک دیگر از قبیل خشکبار را نیز در اختیار خریداران قرار داده است.

برای خرید این محصولات از فروشگاه مفیدان که در شهر مراغه قرار دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم از شیوه خرید اینترنتی و بستری که این فروشگاه به صورت سایت و به آدرس الکترونیکی www.mofidan.com فراهم کرده استفاده نمایید و محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

بسته بندی درست و اصولی عسل شهد
بسته بندی درست و اصولی عسل شهد

عوامل تاثیرگذار در قیمت عسل طبیعی در سال 1401

با آگاهی از این نکات که کندوها در چه منطقه‌ای مستقر شده اند و عسل در چه منطقه ای بدست آمده و پوشش گیاهی آن منطقه چه بوده و زنبور عسل از چه گیاهانی تغذیه کرده و زنبورداران از کدام روش برای تهیه عسل استفاده کرده، قیمت عسل طبیعی و تغذیه‌ای متفاوت خواهد بود. در ادامه به چند مورد از نکاتی که میتواند در قیمت عسل طبیعی در سال 1401 تاثیرگذار باشد اشاره میکنیم.

  1. میزان ساکارز: ساکارز همان قند است و در واقع عسلی بهتر و طبیعی‌تر است که میزان ساکارز در آن کمتر باشد که این مورد را تنها می‌توان در آزمایشگاه‌های مخصوص شناسایی کرد.
    ساکارز یک ترکیب آلی و شیرین است. این دی ساکارید به شکل پودر سفید رنگ است و شیرین و بدون بو می باشد که نقش بسیار مهمی در تغذیه انسان و تأمین انرژی مورد نیاز موجودات زنده دارد. این ترکیب آلی دی‌ساکاریدی است که از گلوکز به صورت استال و فروکتوز به صورت کتال تشکیل و با فرمول C۱۲H۲۲O۱۱ شناخته می‌شود.[۲] ساکارز در نیشکر و چغندر قند یافت می‌شود. ساکارز همان قند عادی است که از ترکیب گلوکز و فروکتوز (C6 H12 O6) به وجود می آید و در درجه بندی شیرینی شیرینی 90 را دارد لازم به ذکر است که درست کردن ساکارز کار گیاهان است .
  1. گیاهان منطقه: این نکته را پیشتر نیز بیان کردیم که باید دید در تهیه عسل طبیعی، زنبور از کدام‌یک از گیاهان موجود در منطقه تغذیه کرده است. نکته دیگر اینکه در آن منطقه بیشتر گون روییده می‌شود یا کندر، آویشن و یا گل اقاقیا و… می‌تواند در خاصیت عسل و قیمت عسل طبیعی نقش داشته باشد. به همین دلیل است که خرید عسل چهل گیاه میتواند برای افرادی که به دنبال بره بردن از خواص گیاهان دارویی هستند یک انتخاب هوشمندانه باشد.
  2. محل تولید: محل جغرافیایی می‌تواند در تعیین قیمت عسل طبیعی نقش مهمی داشته باشد زیرا آب و هوا، گیاهان موجود در آن منطقه و مسافتی که زنبور برای تهیه عسل طی کرده نقش مهمی در قیمت آن دارند. به عنوان مثال عسلی که در مناطق گرمسیر تولید شده رنگ تیره‌تر و عسلی که در مناطق سردسیری بدست آمده رنگ روشن و زردی دارد.  
  3. عطر و طعم عسل: از طرفی در این مورد میتوان با اسانس های مختلف غیر طبیعی بودن عسل را مخفی کرد و از طرفی اصولا عطر و طعم اغلب عسل‌های موجود در بازار نزدیک به هم است و تنها افرادی که در این حوزه تبحر بالایی دارند می‌توانند فرق بین عسل خوش طعم را با عسلی که طعم خاصی ندارد متوجه شوند.
  4. میزان خرید و فروش: اگر تولیدکننده عسل فروش بالایی داشته باشد و در بین خریداران عسل شناخته شده باشد، می‌تواند نرخ بالاتری را برای محصول خود در نظر بگیرد، اما زنبورداری که محصولش هنوز چندان شناخته شده نیست و مشتریان زیادی ندارد ممکن است قیمت عسل طبیعی خود را کمی پایین‌تر آورد تا بتواند مشتریان بیشتری را جذب نماید.

آیا قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بالای محصول است؟

باید بگوییم بله قیمت عسل یک معیار برای کیفیت عسل است ولی نه هر قیمتی، در حال حاضر قیمت عسل های معمولی و تغذیه ای زیر 100 هزار تومان و عسل های طبیعی زیر 200 هزار تومان و قیمت عسل های درمانی زیر 400 هزارتومان می باشد.

شهد عسل از لحاظ کیفیت به 3 دسته تقسیم بندی می شوند که معیار قیمت گذاری نیز می باشد:

  • ساکارز (قند) زیر 2 گرم در درصد که عسل درمانی و درجه 1 می باشد.
  • شهد عسل با ساکارز زیر 5 گرم در درصد عسل استاندارد که در بازار به اسم عسل طبیعی به فروش می رسد.
  • با ساکارز بالای 5 گرم در درصد که شهد معمولی نام دارد.
بسته بندی شیشه ای عسل در فروشگاه مفیدان
بسته بندی شیشه ای عسل در فروشگاه مفیدان

عسل طبیعی از کجا بخریم؟

بارها عنوان شده است که برای اطمینان از طبیعی و خام بودن عسل و مناسب بودن قیمت آن، باید عسل را از فروشگاه‌های معتبری خریداری کنید که عسل‌هایش را قبل از فروش آزمایش کرده و آن‌ها را با برگه آزمایش ارائه دهند؛ در این صورت به راحتی می‌توانید از طبیعی بودن عسلی که قصد خرید آن را دارید، اطمینان پیدا کنید و خیالتان راحت باشد که عسل نارس نمیخرید. فروشگاه اینترنتی مفیدان یک نمونه از این فروشگاه‌ هاست.

ما عسل‌های خود را قبل از فروش آزمایش می‌کنیم و فقط عسل‌های طبیعی و باکیفیت برای مشتری ها ارسال میشود. شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروش عسل و رفتن به صفحه خرید عسل طبیعی که با کادر سبز رنگ در زیر نشان داده شده است، انواع عسل طبیعی را به همراه قیمت و توضیحات مربوطه ببینید و عسل مورد نظر خود را با خیال راحت سفارش دهید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما از چه روش‌هایی برای تشخیص عسل طبیعی استفاده می‌کنید؟ لطفا نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید تا بقیه هم از تجربیات شما بهره ببرند.

جدول قیمت عسل طبیعی در سال 1401

در جدول زیر قیمت عسل های موجود در فروشگاه اینترنتی مفیدان را منتشر کرده ایم.

نوع عسلقیمت عسل
قیمت عسل گون127000 تومان
قیمت عسل چهل گیاه129000 تومان
قیمت عسل موم دار124000 تومان
قیمت عسل تغذیه ایموجود نیست

با توجه به اینکه تشخیص و خرید عسل با کیفیت و اصل کار چندان ساده ای نیست پیشنهاد میکنم خرید عسل از مفیدان را امتحان کنید. از طرفی بدون تردید عسل درجه یک و اصل تحویل خواهید گرفت و از طرفی میتوانید در صورتیکه عسل دریافتی کیفیت لازم را نداشته باشد 2 برابر مبلغ پرداختی خود را خسارت بگیرید.

فروشگاه اینترنتی مفیدان با داشتن نماد اعتماد و پروانه کسب از جهاد کشاورزی بهترین و مرغوب ترین اقلام را برای مشتریانش آماده و ارسال میکند.

بسته بندی شیشه ای و شیک ، عسل های ما را متمایز کرده است. تمام خریدارین عسل از فروشگاه ما، از بسته بندی و کیفیت و همچنین تضمین ما راضی و خشنود بوده اند.

کندوهای عسل در دامنه های کوه سهند مراغه

خرید اینترنتی عسل

برای برخی از محصولات خرید حضوری مناسب است و برای برخی محصولات خرید آنلاین. دلیل این حرف من چیست؟

تصور کنید در شهری باشید که آب و هوای گرم و شرجی دارد و نمیتوان در آن موقعیت جغرافیایی محصولاتی را تولید کرد که نیاز به آب و هوای کوهستانی و خنک دارد، در این شرایط ترجیح میدهید برای خرید محصول چه کاری انجام دهید؟

2 راه دارید :

  1. میتوانید با مراجعه به بازار و فقط با اتکا به صحبت های فروشنده کالایی را بخرید که اسماً در مکان مورد نظر تولید شده است.
  2. خرید اینترنتی آن محصول، در این حالت مطمئن هستید که سفارشتان از شهر مورد نظر ارسال میشود.

ما در فروشگاه اینترنتی مفیدان صابون مراغه نیز عرضه میکنیم، تصور کنید در شهر شما صابون مراغه ای به فروش میرسد که در کردستان تولید شده است ولی فروشنده ادعا میکند که محصول اصل است و در مراغه تولید شده. در این حالت ترجیح میدهید خریدتان را بصورت اینترنتی انجام داده و محصول اصل دریافت کنید یا حضوری خرید کنید و جنس تقلبی گیرتان بیاید؟

خرید عسل نیز به همین شکل است، با خرید آنلاین این محصول میتوانید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

از طرفی، قیمت عسل طبیعی اصل در مراغه بسیار کمتر از سایر شهرها خواهد بود و شما با خرید اینترنتی آن، هم محصول اصل به دست خواهید آورد و هم مبلغ کمتری بابت آن محصول پرداخت خواهید کرد.

مزایا و معایب خرید آنلاین عسل

خرید آنلاین و اینترنتی نیز مانند هر کار دیگری معایب و مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

مزایا :

  1. قیمت مناسب عسل
  2. صرفه جویی در زمان
  3. تنوع محصول
  4. خرید از عمده فروش و کندو دار

معایب :

  1. عدم مشاهده ی محصول
  2. امکان بوجود آمدن اشتباه در ارسال از طرف فروشگاه
  3. طولانی شدن زمان تحویل کالا

شاید تعجب کنید ولی فقط با اندکی دقت و توجه به جزئیات، میتوانید خرید اینترنتی عسل یا هر محصول دیگری را بدون کوچکترین مشکل به انجام برسانید، چگونه؟

  • فروشگاه مفیدان دارای ۷ روز ضمانت بازگشت وجه است و در صورتیکه از محصول ناراضی باشید میتوانید آنرا عودت داده و مبلغ پرداختی را پس بگیرید، پس با خیال راحت میتوانید خریدتان را ثبت کنید.
  • این فروشگاه دارای نیروی کار با تجربه است، پس امکان اشتباه در ارسال به حداقل و نزدیک صفر میرسد.
  • همکاری با اداره پست، باعث شده است که تمامی مرسولات در مفیدان با پست پیشتاز ارسال شده و در کوتاهترین زمان ممکن به دست مشتریان برسد.
  • اخذ نماد اعتماد و درگاه پرداخت ایمن، از دیگر عواملی است که ما برای راحتی خیال شما انجام داده ایم.

Because of its composition and chemical properties, honey is suitable for long-term storage, and is easily assimilated even after long preservation. Honey, and objects immersed in honey, have been preserved for centuries.The key to preservation is limiting access to humidity. In its cured state, honey has a sufficiently high sugar content to inhibit fermentation. If exposed to moist air, its hydrophilic properties pull moisture into the honey, eventually diluting it to the point that fermentation can begin.

wikipedia.org

اگر میخواهید در مورد تشخیص عسل اصل از تقلبی کمی اطلاعات کسب کنید توصیه میکنم ویدئوی زیر را تماشا کنید. البته همانطور که در بخش های دیگر این مقاله گفته شد تشخیص دادن اصل بودن عسل فقط و فقط با آزمایشگاه ممکن است و شما عزیزان برای بدست آوردن محصول با کیفیت و اصل، حتما باید از فروشگاهی خرید کنید که ضمانت بازگشت و نماد اعتماد دارد.

برای خدمت رسانی آماده ایم، با تشکر، مفیدان

آیا قیمت عسل نشان دهنده کیفیت آن است؟

هم میتواند باشد و هم نه. به این معنی که عسل ارزان قیمت 100% تقلبی و غیر اصل است ولی در مقابل با قاطعیت نمیتوان گفت عسل گران، اصل است. برای کسب اطلاعات کامل وارد صفحه شوید.

عسل اصل از کجا بخرم؟

فروشگاه اینترنتی مفیدان برای افرادی که از کیفیت عسل دریافتی ناراضی باشند 2 برابر مبلغ پرداختی شان را به عنوان خسارت پرداخت میکند. برای خرید عسل اصل وارد وبسایت شوید.

رنگ عسل نشان دهنده اصل بودن آن است؟

به هیچ وجه. رنگ عسل به منطقه ی جغرافیایی کندوها و پوشش گیاهی محلی بستگی دارد که زنبورها از آن تغذیه میکنند. در مناطق گرمسیر رنگ عسل تیره تر و در مناطق سردسیر رنگ عسل روشن تر است. برای کسب اطلاعات کامل وارد صفحه شوید.

قیمت عسل در سال 1401 تغییر کرده است؟

بله، قیمت عسل طبیعی تا 20% گرانتر شده است ولی ما در فروشگاه اینترنتی مفیدان قیمت هایمان را افزایش نداده ایم. برای کسب اطلاعات کامل وارد صفحه شوید.

خرید اینترنتی عسل برای من خوب است؟

پوشش گیاهی، آب و هوا و موارد بسیار زیاد دیگری میتوانند در تولید یک عسل خوب و با کیفیت تاثیر گذار باشند. با خرید اینترنتی عسل از مراغه میتوانید مطمئن باشید که این محصول از جای درستی برایتان ارسال میشود.

کلیدواژه : معجون عسل
مسعود خرّمی
دیدگاه کاربران
11 دیدگاه
  • مریم فلاحت 13 مرداد 1401 / 8:33 ب.ظ
    0 0

    قیمت عسل طبیعی رو کجا نوشتین من پیدا نکردم. از کجا باید خرید کنیم. یه سوال دیگه هم داشتم، اینکه مثلا میگن عسل گون نظورشون چیه و چه خاصیتی داره؟

    • مسعود خرّمی 14 مرداد 1401 / 1:19 ب.ظ
      0 0

      هر نوع عسلی که خواستید میتونید با کلیک کردن روی کادرهای مربوطه وارد بخش فروش اون محصول بشین. پوشش گیاهی مناطقی از مراغه غالبا گیاه گون است و به همین دلیل عسلی که در آن منطقه تولید یشود به عسل گون معروف است. خواص عسل گون رو میتونید در مقاله به همین نام در سایت مطالعه کنید.

  • عاطفه میرزایی 6 تیر 1401 / 2:15 ق.ظ
    0 0

    مطلب بسیار مفیدی بود، موفق و پیروز باشید

  • ثریا 29 خرداد 1401 / 12:29 ق.ظ
    0 0

    عسل مراغه حرف نداره، من چند ساله میگم از مراغه برام میخرن و میدن اتوبوس میاره ولی الان که دیدم شما مشغولی خوشحال شدم که دیگه بعد از این میتونم درب منزل تحویل بگیرم

    • مسعود خرّمی 29 خرداد 1401 / 7:45 ب.ظ
      0 0

      باعث افتخار ماست که تونستیم رضایتتون رو جلب کنیم

  • ابراهیم واعظ 27 خرداد 1401 / 3:50 ب.ظ
    0 0

    من عسل طبیعی میخوام به عنوان دارو برای یکی از بستگان استفاده کنم. لطفا بفرمایید محصول شما میتونه به عنوان عسل دارویی استفاده بشه یا نه و اینکه لطفا قیمت رو بفرمایید.

    • مسعود خرّمی 27 خرداد 1401 / 4:28 ب.ظ
      0 0

      سلام و عرض ادب. برای مشاهده قیمت عسل طبیعی میتونید وارد بخش فروش این محصولات بشین و خریدتون رو نهایی کنید، تمام محصولات موجود در فروشگاه طبیعی هستن و بصورت تضمینی براتون ارسال میشن. اگر سوالات دیگه داشتین میتونید توی واتساپ به دوستانمون در پشتیبانی پیام بدین.

  • طاهره 16 خرداد 1401 / 11:48 ق.ظ
    0 0

    والا همه میگن عسلشون اصله، من با قیمت بالا هم خریدم ولی اصل نبود. به نظرتون از کجا میشه تشخیص داد کدوم عسل خوبه و کدوم تقلبیه؟

    • مسعود خرّمی 16 خرداد 1401 / 11:50 ق.ظ
      0 0

      سعی کنید از فروشنده ای عسل بخرید که در صورت ناراضی بودنتون محصول رو بتونید برگردونید. همین الان میتونید از سایت مفیدان عسل رو با 7 روز ضمانت برگشت تهیه کنید.

  • افسانه نوینی 27 فروردین 1401 / 4:49 ب.ظ
    1 0

    اینطور که معموله قیمت عسل توی سال 1401 گرونتر شده؟

    • مسعود خرّمی 27 فروردین 1401 / 5:05 ب.ظ
      0 0

      بله، البته میتونید از طریق بخش خرید عسل، به همان قیمت سابق خریدتون رو انجام بدید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *