عسل و دارچین ، 16 فایده ترکیب دارچین با عسل

خواص عسل و دارچین

چیزی زیاد در مورد آن شنیده ایم خواص عسل و دارچین است. امروزه کمتر کسی با خواص مصرف عسل طبیعی آشنا نیست، از طرفی ادویه جات نیز جایگاه خود را در طب سنتی و مدرن اثبات کرده اند. دارچین و عسل دو ماده ارزشمند و طبیعی برای سلامتی است که افراد زیادی از آنها برای درمان بیماری ها و سلامتی و تندرستی استفاده می کنند. جالب است بدانید ترکیب این دو ماده با هم برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است و با خواص دارویی که دارند می تواند یک انتخاب ایده ال برای تمام افراد در تمام سنین باشد.

در واقع عسل طبیعی تنهایک ماده غذایی است که توسط یک حشره به نام زنبور عسل تولید می شود و مورد مصرف انشان قرار میگیرد، این محصول خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که نه تنها به عنوان یک منبع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در پخت و پز و یا به عنوان یکی از شیرین کننده ها در نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص دارویی ترکیب دارچین با عسل
خواص دارویی ترکیب دارچین با عسل

دارچین هم در گروه ادویه های با ارزش قرار دارد که از پوست درخت دارچین به دست می آید که به صورت پودر، عصاره و چوب در دسترس همگان قرار می گیرد.

با توجه به ویژگی ها و فواید هر یک از این دو ماده، ترکیب عسل و دارچین با استقبال بی نظیری روبرو شده است و یکی از محصولات پرفروش است. این روزها گیاهان طبیعی یکی از موثرترین داروها برای درمان بیماری ها به شمار می آیند، از فواید گیاهان طبیعی عدم عوارض آنها برای بدن است و تمامی افراد، مرد و زن بدون هیچ محدودیت سنی می توانند از این گیاهان دارویی بهره مند شوند.

در این مطلب شما را با خواص جادویی ترکیب عسل با دارچین آشنا خواهیم کرد، همچنین اگر مایلید با خواص عسل گون و همچنین خواص عسل و آبلیمو آشنا شوید حتما سایر مقالات ما را مطالعه کنید.

زمان تقریبی مطالعه: 16 دقیقه

خواص عسل و دارچین

همانطور که در بالا ذکر شد دارچین و عسل هر یک از خواص و فواید بی نظیری برخوردار هستند. بی شک زمانیکه عسل و دارچین به تنهایی خواص و فواید زیادی برای بدن دارد، ترکیب دارچین و عسل می تواند تاثیری شگفت انگیز برای بدن داشته باشد. از فواید عسل و دارچین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

افزایش طول عمر

روزانه یک قاشق پودر دارچین و سه فنجان آب را بجوشانید تا چای به دست آورید. سپس بگذارید ولرم شود و بعد از آن کمی عسل به آن اضافه نمایید. مصرف این چای خوشمزه به طور مداوم باعث جوانی و جلوگیری از پیری زود رس می شود.

مصرف دارویی عسل و خشکبار و دارچین
مصرف دارویی عسل و خشکبار و دارچین

بیماری های قلبی

استفاده روزانه از ترکیب پودر دارچین به عسل برای صبحانه و خوردن آن با نان می تواند به کاهش کلسترول در شریان ها و کاهش حملات قلبی جلوگیری کند.

مشکلات گوارشی

عسل و دارچین در کنترل مشکلات گوارشی از جمله یبوست، حالت تهوع و زخم معده معروف شده اند. چون عسل مایعی از پیش گوارش شده است، هضم آن آسان تر بوده که می تواند سیستم گوارشی آسیب دیده را تسکین دهد.

کنترل دیابت

تحقیقات نشان می دهد مصرف مداوم دارچین برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند بسیار مفید است و سطح قند خون ناشتا در افرادیکه که دیابت دارند را به طور چشمگیری کاهش می دهد. در واقع دارچین باعث حساسیت سلول ها نسبت به هورمون انسولین می شود و باعث انتقال راحت تر قند از خون به سلول ها می شود. عسل نیز به دلیل اینکه از ترکیبات طبیعی تولید شده است تاثیری بسیار کمی بر قند خون دارد و باعث کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید در افراد دیابتی می شود.

Benefits of honey and cinnamon
Benefits of honey and cinnamon

درمان سرما خوردگی با عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین با خاصیت ضد باکتری که دارد با ویروس سرماخوردگی مبارزه می کند و برای افرادیکه مدام دچار سرماخوردگی می شوند بسیار مفید است. بی شک خاصیت ضد التهابی و ضد باکتری دارچین و عسل می تواند برای درمان سرماخوردگی تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

یک قاشق سوپ خوری عسل با 1/4 قاشق چای خوری دارچین را به مدت سه روز برای درمان بیشتر سرفه ها، سرما خوردگی ها و تمیز کردن سینوس ها استفاده کنید.

افزایش انرژی بدن

دارچین را برای افزایش انرژی حیاتی قرن هاست استفاده می کنند و بخاطر خاصیت انسولین افزون آن، دارچین به مردم انرژی می دهد در حالی که قند خون را نیز تنظیم می کند.

البته، عسل انرژی خالص است. بنابراین وقتی یک قاشق چای خوری از ترکیب این دو را بخورید، یک افزایش انرژی بالا با گلیسمی پایین دریافت می کنید که به شما در فعالیت های سنگین یا هنگام خستگی میان کار کمک می کند.

عفونت های پوستی و آکنه

عسل با روغن دارچین در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون عفونت های پوستی و آکنه، بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.

محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم، آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد.

عفونت دستگاه ادراری

نشریه ایرانی علوم پزشکی، مقاله ای را منتشر کرده بود که در آن تاثیر عصاره ی ۲۸ گیاه را در برابر باکتری هایی مثل ای-کولی اندازه می گیرد. (باکتری اصلی در ایجاد عفونت ادرار).

درخت اصلی دارچین در بین چهار مورد از قوی ترین درختان است. این موضوع مقاومت بدنی بالای افرادی که عسل را با دارچین به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند را توضیح می دهد. همچنین دلیلی بر این است که این افراد عفونت های ادراری کمتری را تجربه می کنند.

استفاده از عسل و ادویه جات به عنوان دارو
استفاده از عسل و ادویه جات به عنوان دارو

تقویت سیستم ایمنی

استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند. دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است. مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

حساسیت یا آلرژی

برخی از تحقیقات نشان می دهد که عسل یک راه ایده ال برای کاهش نشانه های حساسیت یا آلرژی است و افرادی که از حساسیت یا آلرژی رنج می برند و در فصل های مختلف دچار حساسیت می شوند، می توانند از این ماده غذایی استفاده کنند. منتها شواهد علمی و اثبات شده ای در این زمینه وجود ندارد.

ترکیب عسل و دارچین برای پوست

عسل و دارچین هر یک برای پوست دارای خواص بی شماری هستند و ترکیب این دو ماده شگفت انگیز برای درمان آکنه و مراقبت از پوست بسیار بی نظیر است. عسل دارای سابقه‌ای طولانی برای مراقبت از پوست می باشد که مصرف آن هزاران سال به طول می انجامد. محبوبیت عسل در بین افراد علاقه مند به مراقبت طبیعی از پوست، امروزه همچنان ادامه دارد و غالبا با طیف وسیعی از مواد طبیعی مانند دارچین که دارای خاصیت محافظتی و ترمیمی برای پوست است، ترکیب می شود.

از محبوب ترین روش های استفاده از عسل، ماسک عسل و دارچین است. این ترکیب در بین افرادی که از جوش و آکنه رنج می برند، بسیار پرطرفدار است، همچنین اگر می خواهید چهره‌ای شاداب و جوان داشته باشید و خطوط ریز پوستی خود را کاهش دهید، خواص عسل و دارچین باعث درمان این مشکلات پوستی می شود.

فواید عسل و دارچین برای پوست

خواص عسل و دارچین برای پوست بسیار بی شمار است و ترکیب عسل و دارچین برای جوانی پوست و درمان جوش و آکنه بسیار شگفت انگیز است.

مرطوب کنندگی پوست

عسل ماده‌ای آرام بخش است که باعث جذب و انتقال آب می شود و به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند، و به همین علت باعث می شود تا پوست مرطوب شود.

دارچین نیز به‌ دلیل خاصیت آنتی‌ باکتریال و ضد میکروبی خود از پوست در برابر سوزش، جوش، حساسیت و عفونت محافظت می‌کند. روغن دارچین باعث کاهش تورم، درد و قرمزی پوست می‌شود. ماسک عسل و دارچین برای محافظت از پوست در برابر آکنه و خشکی پوست مفید می باشد.

این ماسک یک مرطوب کننده بسیار قوی بشمار میرود. این عمل باعث جذب آب از محیط میشود و آب جذب شده در زیر پوست نفوذ می کند. به همین دلیل است که شما اغلب عسل را به عنوان یک عنصر اصلی در درمان های مختلف خشکی پوست مشاهده می کنید.

top-view-fresh-honey-with-cinnamon
top-view-fresh-honey-with-cinnamon

خاصیت آنتی اکسیدانی

عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان قدرتمند از جمله ویتامین های گروه B و C، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است، دارچین نیز سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ پوست می باشد. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند، کمک می کنند.

این آسیب یکی از اصلی ترین عوامل پیری پوست شما و بروز خطوط و چین و چروک است. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند در جلوگیری از عفونت آکنه نقش داشته باشند.

خاصیت لایه برداری پوست

عسل به دلیل اسیدهای آلی، مانند: اسید گلوکونیک به عنوان یک لایه بردار پوست عمل می کند. لایه برداری به از بین بردن پوست مرده از سطح صورت، عدم انسداد منافذ پوستی و ایجاد پوست تازه و صاف کمک می کند. همچنین به کاهش خطوط ریز کمک خواهد کرد.

نه تنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین از پوست در برابر صدمه محافظت می کند، بلکه مطالعات نشان داده اند که می تواند تولید کلاژن درون پوست را هنگام استفاده موضعی تحریک کند، این می تواند به معکوس کردن علائم پیری و سلامت پوست کمک کند.

ماسک عسل و دارچین برای درمان جوش صورت

جوش های سر سیاه روی صورت، در ناحیه بینی و چانه، در گردن، پشت و قفسه سینه ایجاد می شوند. این جوش ها در افراد با پوست های مختلف قابل مشاهده است، اما افرادی که پوست چرب تری دارند، بیشترین آسیب را می بینند.

محصولات زیادی در بازار موجود است که می تواند به درمان جوش های سرسیاه شما کمک کنند، اما برخی از داروهای خانگی می توانند در حل این مشکلات پوستی تاثیر چشمگیر تری داشته باشند.

دیده شده است که عسل هنگام استفاده در فرم خام یا با برخی از مواد دیگر می تواند به از بین بردن این جوش های سرسیاه کمک کند. عسل به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی، خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و ضد باکتری می تواند با از بین بردن میکروب ها و پاک کردن آلودگی های پوست و سایر ناخالصی ها که عامل اصلی جوش های سر سیاه هستند را درمان کند.

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش

این ماسک برای جای جوش بسیار تاثیر گذار است و با استفاده مداوم و به موقع از آن می توانید شاهد رفع هر گونه جای جوش از روی صورت خود باشید. ولی این نکته مهم است که بدانید بیشتر عسل هایی که معمولاً در فروشگاه ها مشاهده می کنید، برای استفاده روی پوست شما بسیار مفید نیستند. دلیل این امر به خاطر آن است که با گرما فرآوری شده اند و بسیاری از ترکیبات مفیدی که در عسل موجود می باشد، از بین می رود. به همین دلیل سعی کنید برای خرید عسل اصل و طبیعی از طریق فروشگاه های معتبر و با سابقه اقدام کنید.

طرز تهیه ماسک عسل و دارچین

  1. ۳ قاشق غذاخوری عسل خام را در یک کاسه کوچک قرار دهید.
  2. ۱ قاشق غذاخوری دارچین را به عسل اضافه کنید.
  3. با استفاده از یک قاشق به خوبی مخلوط کنید.
روش ساخت ماسک صورت
روش ساخت ماسک صورت

روش مصرف

ماسک عسل و دارچین را به آرامی در ناحیه آسیب دیده اعمال کنید تا یک لایه ضخیم تشکیل شود. قبل از شستشو با آب ولرم آن را برای مدتی روی پوست خود باقی بگذارید. بعد از استفاده از این ماسک، تغییر قابل توجهی در تعداد جوش های سر سیاه، حتی بعد از اولین مصرف خواهید دید. بنابراین برای رها شدن از شر تمام جوش های سر سیاه، باید این روش را بطور مکرر انجام داد.

برای پاک کردن بینی از جوش های سرسیاه و آکنه، می توانید مخلوطی از پودر دارچین و عسل ارگانیک را در تمام بینی، روی ناحیه آسیب دیده بمالید، یک لایه نازک تشکیل دهید و مقداری پنبه را روی آن فشار دهید و ۵ دقیقه روی آن بگذارید سپس با آب ولرم بشویید.

۱/۲ قاشق چای خوری پودر چوب دارچین را بگیرید و با کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر بسیار غلیظ بدست آید و جایی که جوش های سر سیاه بسیار است، بمالید و ناحیه را با حرکت دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب بشویید. تغییر چشمگیر در تعداد جوش های سر سیاه ایجاد خواهد شد.

این ترکیب دارای چندین خاصیت مهم برای پوست است.

این ترکیب به ویژه در بین افرادی که سعی در درمان آکنه دارند، بسیار محبوب شده است.

در صورت استفاده منظم از این ماسک، ظاهری جوان تر و سالم تر خواهید داشت.

عوارض جانبی مصرف عسل و دارچین

بیشتر افراد هنگام استفاده از ماسک عسل و دارچین برای پوست مشکلی نخواهند داشت. اما خوب است قبل از استفاده از آن برای اولین بار، مقدار کمی از مخلوط را روی مچ دست خود آزمایش کنید. حدود ۲۰ دقیقه آن را روی پوست خود بگذارید تا ببینید که آیا واکنشی نشان می دهید یا خیر.

افرادی که از آلرژی به گرده رنج می برند ممکن است به دلیل گرده موجود در عسل به آن حساسیت داشته باشند.

اگر به دارچین آلرژی دارید، ممکن است قرمزی یا سوزش داشته باشید. همچنین اگر با علایم زیر مواجه شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

  • مشکل بلع
  • التهاب
  • خارش
  • تنگی نفس
  • تورم پوست
  • خستگی یا سایر مشکلات تنفسی

اگر قصد خرید عسل طبیعی و خام را دارید، میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی مفیدان نسبت به این کار اقدام فرمایید.

در حال حاضر که قیمت عسل طبیعی در سال 1401 افزایش داشته است، میتوانید عسل اصل و با کیفیت را با همان قیمت سابق تهیه کنید و در صورت نارضایتی 2 برابر مبلغ پرداختی را به عنوان خسارت دریافت کنید.

ناگفته نماند که خواص عسل گون زمانی بر بدن تاثیر خواهد گذاشت که عسل مصرف شده اصل و با کیفیت باشد. اگر مهارت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را دارید که عالیست، اما بهترین روش برای خرید عسل اصل این است که آنرا از محل ها و فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری کنید تا ضمانت بازگشت وجه داشته باشند.

در صورتی که موفق به خرید عسل با کیفیت و اصل بشوید، با خیال راحت میتوانید برای بالا بردن قوای جسمانی خودتان مهجون های پر خاصیت تهیه کنید.

برای مثال میتوان از خواص عسل و زعفران برای تسکین دادن دردها بهره برد، یا از خواص عسل و دارچین به عنوان ماسک صورت و برای از بین بردن جای جوش استفاده کرد.

کلیدواژه : معجون عسل
مسعود خرّمی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *