9 مورد از خواص و فواید نوشیدن عسل و آبلیمو برای بدن

خواص عسل و آبلیمو

خواص و فواید نوشیدن معجون عسل و آبلیمو زمانی بیشتر نمایان میشود که بدانیم امروزه ناسالم بودن حجم وسیعی از مواد غذایی تولید شده در کارخانه ها و مزارع صنعتی، بدن انسان ها را با تنش شدیدی روبه رو کرده و ضمینه ساز بروز انواع بیماری ها در بدن انسان ها شده است و سلامت ان ها را تهدید می کند.

اگر بخواهیم یکی از بیماری هایی که تعداد آن روز به روز در حال افزایش است را نام ببریم میتوان به چاقی و اضافه وزن اشاره کرد، لذا هر انسانی برای سالم نگه داشتن بدن خود در برابر این مواد خطرناک و مضر لازم است که مواد غذایی اصیل و ارزشمندی چون عسل و آب لیمو را وارد رژیم غذایی روزانه خود کند تا سلامت بدن و لذت یک زندگی سالم و شاد را برای خود و خانواده اش را بیمه کند و درگیردرمان و بیمارستان و عوارض پس از آن نشود .

در این مطلب که در سایت مفیدان منتشر شده است تصمیم گرفته ایم شما را با خواص و فواید مصرف ترکیب لیمو و عسل اشنا کنیم.

زمان تخمین زده شده برای مطالعه: 12 دقیقه

ترکیب عسل و لیمو
Close up view of a cup of tea with lemon and honey on gray background

خواص نوشیدن معجون عسل و آبلیمو

همانطور که بارها و بارها در درون خانواده و یا در مجالس و مقالات متعدد شنیده اید عسل و آبلیمو از جمله موادی هستند که هر یک به دلیل خواص متعدد و ویژه خود مورد توجه بسیاری از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین ترکیب عسل و آبلیمو می تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند.

به احتمال زیاد شما هم مانند اکثر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مراقبت کنید، اما زمان کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری، رفت وآمدهای وقت گیر، کارهای منزل و مراقبت از فرزندان، مراقبت از خودتان معمولا در اولویت آخر قرار می گیرد. خبر خوب این است که با وجود همه ی اینها، راه های سریع و آسانی برای بهبود سلامتی تان وجود دارد، حتی اگر زمان زیادی نداشته باشید.

ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم برای بعضی افراد کاری دشوار است. گذشته از آن، امروزه تقریبا همه‌ی ما در معرض آلودگی‌ها و بیماری‌های گوناگونی هستیم که سلامت ما را تهدید می‌کنند. در چنین شرایطی طبیعی است که برای سلامتی‌مان نگران باشیم و در حفظ آن بکوشیم. برای این کار حتما لازم نیست وقت زیادی صرف کنید، تنها راه حل، ورزش‌های سنگین و رژیم‌های غذایی سخت نیست. یکی از راهکارهای سریع و آسان، نوشیدن آبلیمو و عسل پیش از صبحانه است. از دانستن فواید سرشار این نوشیدنی ساده، شگفت‌زده خواهید شد.

Benefits of honey and lemon juice
Benefits of honey and lemon juice

فواید ترکیب عسل و آبلیمو

اگر حکایاتی درباره ویژگی کم کردن وزن این نوشیدنی عسل و لیمو، شنیده‌اید، بیشتر اغراق‌آمیز هستند؛ آنچه واقعا اتفاق می‌افتد، چربی‌سوزی است که دقیقا همان کم کردن وزن نیست. این نوشیدنی، با این حال، دارای مزایای سلامتی فراوانی است که در ادامه می‌خوانید.

  • سلامت قلب را افزایش می دهد.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • به گوارش کمک می کند.
  • به کاهش وزن کمک می کند.
  • بدن را سم زدایی می کند.
  • برای پوست بسیار مفید است.
  • احتمال بروز عفونت های ادرار را کاهش می دهد.
  • احتمال وقوع بیماری های مزمن را کاهش می دهد.
  • رهایی از دست رسوبات چربی و کاهش کلسترول.

سلامت قلب را افزایش می دهد

بیماری‌های قلبی همواره افرادی را در سراسر دنیا به سوی مرگ می‌کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. ولی عسل و آبلیمو می‌تواند درصد ریسک ابتلا به این بیماری‌های خطرناک را کاهش دهد. عسل و آبلیمو هر دو سرشار از پتاسیم هستند. مشاهده‌ شده پتاسیم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبی است، کم می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدان‌ و ضدالتهاب‌ این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب‌های عضلانی و سایر فشارها محافظت می‌کند. این مورد یکی از اصلی ترین خواص عسل و آبلیمو است.

Benefits of honey and lemon juice
Honey Lemon Ginger Juice Food and beverage products from ginger extract Food nutrition concept.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

کمبود خواب، استرس و رژیم غذایی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می‌دهد. خبر خوب این است که با نوشیدن عسل و آبلیمو می‌توانید آسیب‌های وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و مواد معدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر میکروب‌هایی را که موجب بیماری می‌شوند، آسان‌تر می‌کند. همچنین عسل شامل ضدمیکروب‌های طبیعی است که سلامتی شما را حفظ می‌کند.

ترکیب عسل و لیمو به گوارش کمک می کند

مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای بسیاری از مردم مشکلات مزمنی هستند که می‌توانند زندگی‌ روزمره‌شان را دگرگون کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌های بهبود این مشکلات گوارشی، نوشیدن روزانه‌ی عسل و آبلیمو است. لیمو سرشار از پکتین است که برای روده مانند صابون عمل می‌کند، عمل دفع را آسان‌تر می‌کند، سموم بدن را تخلیه می‌کند و کل فرایند گوارش را بهبود می‌بخشد.

به کاهش وزن کمک می کند

رهایی از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش‌های طبیعی کاهش وزن هستید، این نوشیدنی می‌تواند برای‌تان بهترین گزینه باشد. آب و فیبر موجود در لیمو، اشتهای‌ شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی، از حجم غذای مصرفی‌تان بکاهید. همچنین اسیدسیتریک موجود در لیمو، در چرخه‌ی زیستی نقش مهمی ایفا می‌کند و بازده‌ی فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش می‌دهد.

Honey lemon soda
Honey lemon soda

بدن را سم زدایی می کند

هوایی که در آن نفس می‌کشیم، نوشیدنی‌هایی که می‌نوشیم و غذاهایی که میخوریم، ما را در معرض مواد شیمیایی و سموم گوناگونی قرار می‌دهند. گرچه بدن‌‌مان طبعا از ما در مقابل این تهدیدها محافظت می‌کند، بد نیست ما هم با راهکارهای طبیعی این حفاظ ایمنی را تقویت کنیم. عسل و آبلیمو در این راه به ما کمک می‌کند. لیمو عملکرد سم‌زدایی کبد را افزایش می‌دهد؛ عسل نیز، همان طور که گفته‌ شد، یک ضدمیکروب و ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است.

فواید عسل و آبلیمو برای پوست

می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن عسل و آبلیمو یکی از بهترین راه‌های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است. لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می‌کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. بسیاری از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک می‌کنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت.

احتمال بروز عفونت های ادرار را کاهش می دهد

عفونت‌ ادرار بسیار دردناک است و در صورت پیشرفت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به‌خصوص برای زنان، عفونت ادرار می‌تواند مزمن شود و در صورت بدشانسی، برای رهایی از این عفونت لازم است آنتی بیوتیک‌های فراوان مصرف شود.

مصرف منظم عسل و آبلیمو، برای این مشکل یک راه حل طبیعی است. عسل حاوی ضدباکتری‌های طبیعی است و آبلیمو با افزایش اسیدیته‌ی ادرار، امکان رشد باکتری‌ها را در محیط ادرار کاهش می‌دهد.

خواص عسل و آبلیمو
خواص عسل و آبلیمو

احتمال وقوع بیماری های مزمن را کاهش می دهد

در سال‌های اخیر روی رابطه‌ی بین اسیدیته‌ی بدن و رشد بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی بعضی سرطان‌ها، آزمایش‌های بسیاری انجام شده‌است. لیمو، pH بدن را افزایش می‌دهد و محیط آن را قلیایی می‌کند. لیمو با وجود اسیدی بودنش، حاوی مواد معدنی فراوانی است که اسیدیته‌ی بدن را خنثی می‌کنند.

رهایی از دست رسوبات چربی و کاهش کلسترول

استفاده از یک رژیم مصرف عسل و آبلیمو می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. چاقی نوعی وضعیت فیزیکی بدن است که در آن، رسوب بیش از حد چربی درون بافت‌ها انجام می‌گیرد و باعث فشار آمدن به قلب، کلیه‌ها، کبد و مفاصلی مانند مفصل ران، زانو و مچ پا می‌شود. بنابراین افراد دارای اضافه وزن مستعد بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، فشار خون بالا، آرتروز و اختلالات کبد و کیسه صفرا هستند.

عسل یک داروی طبیعی خانگی بسیار عالی برای چاقی و کاهش مقادیر کلسترول است. این ماده چربی رسوب شده اضافی درون بدن را برمی‌انگیزد و بدین ترتیب استفاده از آن به عنوان منبع انرژی برای عملکردهای عادی بدن و درنتیجه تصفیه خون را میسر می‌سازد. مصرف ترکیب عسل و آبلیمو به تنهایی، به عنوان یک غذای قلیایی، در درمان چاقی بدون کاهش انرژی و اشتها مفید است.

طرز درست کردن عسل و آبلیمو

  1. برای بدست آوردن این ترکیب ابتدا یک قاشق غذا خوری اب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید بعدا آب ولرم یا سرد را به آن ها اضافه کنید (با این کار اب لیمو به علت اسیدی بودن بهتر از اب , عسل را در خود حل می کند و نوشیدنی سریع تر اماده می شود)
  2. توجه داشته باشید مقدار عسل یا آب لیموی که با هم مخلوط می کنید بیشتر تابع ضایقه شما است که از کدام ماده بیشتر یا کمتر استفاده کنید تا معجون لذت بخش باب میلتان حاصل می شود

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید بدنی سالم و پرنشاطی را تجربه کنید هر روزتان را با معجون عسل و ابلیمو شروع کنید، سعی کنید مصرف ترکیب عسل و آب لیمو با معده خالی و در صبح یا یک ساعت قبل از هر نوبت غذایی انجام شود تا خواص درمانی بینظیر ان را احساس کنید و یک روز خوب را با یک لبخند بزرگ شروع کنید.

ناگفته نماند که خواص عسل گون زمانی بر بدن تاثیر خواهد گذاشت که عسل مصرف شده اصل و با کیفیت باشد. اگر مهارت تشخیص عسل طبیعی از تقلبی را دارید که عالیست، اما بهترین روش برای خرید عسل اصل این است که آنرا از محل ها و فروشگاه های آنلاین معتبر خریداری کنید تا ضمانت بازگشت وجه داشته باشند.

در صورتی که موفق به خرید عسل با کیفیت و اصل بشوید، با خیال راحت میتوانید برای بالا بردن قوای جسمانی خودتان مهجون های پر خاصیت تهیه کنید.

برای مثال میتوان از خواص عسل و زعفران برای تسکین دادن دردها بهره برد، یا از خواص عسل و دارچین به عنوان ماسک صورت و برای از بین بردن جای جوش استفاده کرد.

امیدواریم حالا که با خواص بی نظیر این ترکیب جادویی آشنا شدید، آن را در رژیم غذاییتان بگنجانید تا در کوتاه مدت اثرات آنرا در زندگیتان مشاهده کنید.

همچنین اگر قصد خرید عسل را دارید ما برایتان انواع مختلف عسل از دامنه های سرسبز سهند را آماده و عرضه کرده ایم. برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی در سال 1401 به بخش فروش عسل وارد شوید و با مطالعه مشخصات هر کدام از عسل ها، خریدتان را انجام دهید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با مطالعه سایر مطالب با خواص عسل گون نیز اشنا شوید. همچنین اگر به خرید عسل موم دار علاقه دارید میتوانید با وارد شدن به بخش فروشگاه سایت مفیدان، عسل موم دار با بهترین کیفیت را خریداری نمایید.

کلیدواژه : معجون عسل
فروشگاه اینترنتی مفیدان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *