پودر جوانه جو چگونه به سلامتی بدن کمک میکند؟

جوانه-جو-barley-sprout

دانه جو یکی از پرمصرف ترین غلات در رژیم غذایی مردم جهان است. این دانه همه کاره دارای قوام جویدنی و طعم کمی آجیلی است که می تواند مکمل بسیاری از غذاها باشد. از این رو میتوان پودر جوانه جو را یک مکمل تمام عیار نامید.

همچنین این محصول سرشار از بسیاری از مواد مغذی است و فواید سلامتی چشمگیری دارد، از بهبود هضم غذا و کاهش وزن گرفته تا کاهش سطح کلسترول و داشتن قلب سالم‌تر.

در اینجا 6 مورد از خواص پودر جوانه جو آورده شده است.

جوانه جو چیست ؟

درون دانه ی جو قسمت بسیار کوچکی وجود دارد که وظیفه اش نگهداری و انبار کردن موادی است که دانه در هنگام رشد به آنها نیاز دارد.

با قرار گرفتن دانه در محیط و شرایط مناسب برای رشد، این بخش از دانه مواد مغذی خود را در اختیار بذر قرار میدهد و در نتیجه دانه شروع به رشد میکند. نام این قسمت از دانه جنین است.

بعد از اینکه جنین مواد لازم برای جوانه زنی را در اختیار دانه قرار داد ریشه ها شروع به جذب آب میکنند و در نهایت جوانه از دانه بیرون میزند.

در این مرحله جوانه از مواد مغذی تغذیه کرده و شکل میگیرد. تحقیقات نشان داده است که ویتامینها ، پروتئین و املاح موجود در جوانه جو تا 200% بیشتر از دانه ی آن است.

زمان مناسب برای برداشت و مصرف جوانه جو 48 ساعت بعد از جوانه زنی دانه است، جوانه باید قبل از اینکه مواد مغذی و مفیدش را برای تغذیه ی ساقه اختصاص دهد مصرف شود.

دقیقا در همین زمان میتوان جوانه را خشک کرده و به پودر تبدیل کرد، در این صورت زمان نگهداری محصول افزایش یافته و همچنین میتوان به اشکال مختلفی آن را مصرف کرد.

در همین صفحه به شما توضیح خواهیم داد که پودر جوانه جو چگونه برای لاغری و تناسب اندام، رفع ریزش مو ، ماسک صورت ، برای ورزشکاران ، در بدنسازی و … تاثیر میگذارد.

متابولیسم دانه جو
متابولیسم دانه جو

پودر جوانه

پودر جوانه جو تمامی خواص جوانه را دارا میباشد و میتوان این محصول را بصورت خوراکی یا از آن برای ساخت ماسک صورت طبیعی استفاده کرد.

این محصول از خشک شدن و آسیاب کردن جوانه جو بدست می آید. به این شکل که دانه جو پس از جوانه زنی و رسیدن جوانه جو به اندازه ی ایده آل ، در دستگاه خشک کن بصورت کامل خشک شده و سپس آسیاب میشود.

تولید و بسته بندی این محصول باید تحت شرایط خاصی انجام شود و به دلیل مرطوب بودن محیط کشت عمل جوانه زنی باید کنترل شده صورت بگیرد.

بذر جو مورد استفاده برای جوانه زنی حتما باید ایرانی باشد چون دانه های وارداتی قدرت رویش نداشته و در نتیجه تمامی خواص خود را از دست میدهند.

دقت داشته باشید که برای خرید این محصول باید از تولیدی های معتبر و دارای شناسه بهداشت انجام بگیرد.

برای خرید این محصول میتوانید از طریق کادر زیر وارد بخش مربوط به فروش این محصول شوید.

فروشگاه اینترنتی مفیدان در حال حاضر با همکاری تولیدی پودر جوانه های خوراکی اَکین اقدام به فروش پودر جوانه جو با قیمت مناسب کرده است.

این محصول تهیه شده از بهترین نژاد جو محلی دارای مجوز بهداشت و سیب سلامت میباشد و شما عزیزان میتوانید با خیال راحت این محصول را از فروشگاه مفیدان خریداری کنید.

برای خرید این محصول فقط کافی است از طریق لینکی که در بالا قرار داده شده است وارد بخش خرید بشوید.

barley-sprout-new-pic
barley-sprout-new-pic

اصلی ترین خواص پودر جوانه  جو

  1. تقویت سیستم ایمنی
  2. ضد سرطان
  3. کاهش وزن و لاغری
  4. جلوگیری از ریزش و تقویت مو
  5. افزایش قوای عمومی بدن
  6. رفع ناتوانی جنسی و …

در نظر داشته باشید برای بهره بردن از خواص پودر جوانه جو، این مکمل غذایی شگفت انگیز، باید در خرید این محصول نهایت دقت را داشته باشید تا خدای نکرده در دام افراد سودجو گرفتار نشوید.

این محصول نیز همانند سایر محصولات غذایی در حوزه ی سلامت باید تحت شرایط خاص و نظارت شده تولید شود و در مراحل تولید این محصول از هیچ گونه مواد افزودنی و نگهدارنده استفاده نشود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پودر جوانه جو به تقویت مکانیسم دفاعی بدن کمک میکند و مصرف منظم این محصول برای تولید سلولهای ایمنی بدن ضروری است ، و یک سیستم دفاعی قوی عفونتها را از بین میبرد و از گسترش و پیشرفت بیماریها جلوگیری میکند و ایزن یکی از خواص بسیار مهم این محصول میباشد.

البته باید در نظر داشت که رعایت کردن اصول و قواعد بهداشتی و آیین نامه ای در تولید این محصول ، تاثیر غیرقابل انکاری در خواص محصول و کیفیت آن دارد.

پودر جوانه جو
پودر جوانه جو

کمک به کاهش وزن و لاغری

چاقی میتواند آسیبهای زیادی را به بدن تحمیل کند، و بیماریهایی از قبیل فشار خون بالا، کلسترول و دیابت از عوارض خطرناک چاقی میباشند.

یکی از خواص پودر جوانه جو که حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر و کربوهیدرات است ، این است که میتواند به تناسب اندام کمک بسزایی کند و برای لاغری بصورت طبیعی و بی ضرر بسیار مفید باشد.

فیبر موجود در این محصول گرسنگی کاذب را از بین میبرد و کربوهیدرات انرژی بدن را به میزان قابل توجهی تامین میکند و باعث میشود کمتر به سراغ وعده های غذایی سنگین و نوشیدنیهای پر کالری بروید و به همین دلیل برای کم کردن وزن مفید است و لاغری شما را تسریع میکند.

مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری از این محصول همراه با شیر، ماست یا آب، ( 10 دقیقه قبل از غذا ) سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و همین امر در طولانی مدت باعث پایین آمدن وزن و لاغری شما میشود.

اگر میخواهید افزایش وزن را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با مطالعه بخش چگونه چاق شویم از دلایل لاغری خود آگاه شوید و سپس با خرید مکملهای گیاهی مانند پودر جوانه گندم و جو اقدام به شروع دوره های چاقی کنید.

اگر به دنبال افزایش وزن هستید، پیشنهاد میکنیم از پودر جوانه گندم برای چاقی استفاده کنید. استفاده از گندم جوانه زده بهترین روش برای افزایش وزن است.

خواص پودر جوانه جو برای رفع ریزش مو

حتما شما هم در مورد فایده و تاثیر مثبت پودر جوانه ها بر روی رشد و تقویت مو شنیده اید چرا که تقریبا تنها خاصیتی که این روزها از جوانه گندم ، جو ، ماش و… یاد می شود نقش آنها در سلامت پوست و مو است .

پودر جوانه جو دارای بهترین و با کیفیت ترین نوع فیبر موجود در بین مواد غذایی میباشد و به همین دلیل میتواند تاثیر اعجاب آوری بر روی رفع ریزش مو داشته باشد.

برای جلوگیری از ریزش مو این محصول را امتحان کنید، مطمئن باشید برای آخرین بار دغدغه ی ریزش مو خواهید داشت.

بهتر است بدانید که پژو هشگران به فواید بسیار دیگری از این ریز مغذی ها دست یافته اند که به برخی از آنها در این بخش اشاره می کنیم.

barley-sprout-new-pic
barley-sprout-new-pic

پیشگیری و مبارزه با سرطان

خواص پودر جوانه جو در رژیمهای مخلف برای پیشگیری از بیماریهای مزمن آزمایش شده است و خواص ضد سرطانی آن به اثبات رسیده است.

محققان کره ای دریافته اند اسیدهای موجود در جوانه جو برای سرطان پستان و پروستات بسیار مفید است.

برای این محصول روی قسمت سبز رنگ کلیک کنید.

sale barley sprout
خرید پودر جوانه

افزایش خواص پودر جوانه جو

  • استفاده از بذر جو ایرانی و مرغوب
  • بوجاری کردن و شستشوی بذرها جهت جدا سازی ناخالصیها و گرد و خاک
  • کشت در محیطی کاملا بهداشتی و تمام استیل و عدم استفاده از مواد شیمیایی در مراحل آماده سازی و شستشو
  • پودر کردن با آسیابهای مخصوص آرد سازی برای حفظ مواد مغذی موجود در این محصول
  • بسته بندی مناسب برای ماندگاری بیشتر و استفاده راحتتر مصرف کننده

جو یکی از پر طرفدارترین غلات در جهان محسوب میشود که کاربردها و خواص بیشماری برای بدن انسان دارد.

پودر جوانه جو از آسیاب کردن جوانه جو خشک شده بدست می آید و به گفته ی کارشناسان تغذیه ، میتواند نیاز بدن انسان به ویتامینها و فیبر را تامین کند.

طرز تهیه پودر جوانه جو :

کارشناسان تولیدی پودر جوانه های خوراکی اکین با انتخاب بهترین نوع جو محلی اولین قدم را در راستای هدف شرکت که حفظ خواص و رساندن با کیفیت ترین محصول بدست مشتری است برمیدارند.

بذرهای جو در مرحله ی اول توسط دستگاه، بوجاری میشوند و تمامی ناخالصی از آنها جدا شده و سپس خیسانده میشوند. پس از این مرحله بذرها وارد دستگاه کشت هیدروپونیک شده و به مدّت معین در این دستگاه باقی میمانند.

در مرحله ی کشت از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمیشود و برای ضد باکتری کردن جوانه ها از محصولات مورد تایید سازمان غذا و دارو استفاده شده و در محیطی کاملا بهداشتی جوانه ها به عمل می آیند.

این امر میتواند روی خواص پودر جوانه جو مستقیما تاثیرگذار باشد.

در پایان، جوانه های جو پس از رسیدن به اندازه ی ایده آل و پس از شستشو وارد خشک کن میشوند، سپس آسیاب شده و به بخش بسته بندی ارسال میشوند.

جوانه جو چگونه به عمل ما آید :

  1.  شستشو : دانه های تهیه شده پس از بوجاری و تمیز شدن با آب محتوی 12ppm کلر شسته میشوند.
  2. خیساندن : دانه های شسته شده پس از انتقال به ظروف زنگ نزن فلزی یا لعاب دار متناسب با ظرفیت تولید با آب محتوی 4ppm کلر به مدت 15 ساعت در دمای 22-25 سلسیوس بصورت غوطه وری خیسانده میشوند.
  3. آب گیری : در پایان مرحله خیساندن ، دانه های باد کرده به سبدهای مخصوص با ظرفیت متناسب با ظرفیت تولید منتقل شده و به مدت 5 ساعت نگهداری میشوند تا آب اضافی از آن خارج شود.
  4. کشت : سبدهای مخصوص پس از آب گیری به اطاقک های کشت منتقل شده و به مدت 24 ساعت در دمای 22 تا 25 درجه ی سلسیوس دانه های خیسانده شده و آب گیری شده کشت داده میشوند . در این مرحله میزان رطوبت ، دما و نور از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

متابولیسم جو قبل از جوانه زنی

برای آشنایی با خواص پودر جوانه جو بهتر است ابتدا با دانه ی جو بیشتر و بهتر آشنا شوید :

جو جزو مواد غذایی نشاسته ای طبقه بندی میشود و حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای است که انرژی بدن را تأمین می کنند. این دانه حاوی فیبر محلول بتا گلوکان است و جذب قند را کاهش می دهد.

فیبر محلول موجود در جو ، هضم کربوهیدرات ها را بهبود میبخشد، این ماده مغذی و ارزشمند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک یه سزایی می کند و میزان کلسترول بدن را کاهش می دهد و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به میزان قابل توجهی کم میکند.

دو نوع مختلف فیبر وجود دارد، محلول و نامحلول. فیبر نامحلول، در آب حل نمی شود و به همین دلیل از روده دست نخورده عبور می کند. ولی در مقابل فیبر محلول، آب اضافی در روده بزرگ را جذب می کند و به تنظیم سیستم دفع شما کمک می کند.

جو به عنوان یک ماده ی طبیعی دارای فیبرمحلول شناخته میشود و فواید زیادی را به همراه دارد. به مانند جو، عدس نیز حاوی فیبر محلول است و همین امر آنها را به عنوان منبع عالی فیبر در رژیم غذایی تبدیل می کند ، میتوان از این خاصیت جو و پودر جوانه جو در بدنسازی بهره برد.

کالری389
کل چربی6.9 گرم
چربی اشباع1.2 گرم
کلسترول0 میلی گرم
جدول ارزش غذایی جو

برای تهیه ی پودر جوانه جو با کیفیت و مرغوب، بذر جو ایرانی بهترین انتخاب است. تولیدی اَکین در کنار مزارع کشت جو دائر شده است تا به بهترین مواد اولیه دسترسی داشته باشد.

آیا میتوان این محصول را بصورت آنلاین خریداری کرد؟

برای خرید پودر جوانه جو محصولات متنوعی در بازار وجود دارد اما دغدغه ی اصلی افرادی که قصد خرید و استفاده از این محصول را دارند انتخاب محصولی است که با وجود داشتن کیفیت بالا و مناسب، صرفه ی اقتصادی هم داشته باشد.
استفاده از بذر جو ایرانی، رعایت نکات بهداشتی در طول فرایند تولید، استفاده از آسیابهای مخصوص و بسته بندی مناسب تنها چند نمونه از مواردی است که در تهیه پودر جوانه جو باید رعایت شود.

.
خرید پودر جوانه جو

آیا میتوانیم از خواص پودر جوانه جو در بدنسازی بهره ببریم؟

همیشه قبل از شروع ورزش بدنسازی به این نکته دقّت کنید که این ورزش یکی از بهترین و موثرترین ورزشها برای سلامتی انسان است ، ولی در مقابل باید توجه داشته باشیم که استفاده از مکملهای غیر مجاز و بدون صلاحیت میتواند آن روی سکه را نشان ورزشکار دهد و بدنسازی را به خطرناک ترین و پر آسیب ترین ورزش جهان تبدیل کند.
بهترین روش ، استفاده از مکملهای طبیعی و سنتی است. برای مثال پودر جوانه جو و پودر جوانه گندم میتوانند به عنوان یک مکمل قوی و تاثیرگذار در بدنسازی استفاده شوند.

آیا پودر جوانه جو برای چاقی صورت کاربرد دارد؟

پودر جوانه جو برای چاقی صورت کاربرد زیادی دارد. پودر جوانه جو حاوی ویتامینهای گوناگونی است و همین عمر موجب تقویت بدن میشود.
فیبر موجود در این محصول مانع از یبوست میشود و عملکرد سیستم گوارش را بهبود میبخشد.
این محصول سرشار از کربوهیدرات و املاح مورد نیاز بدن است و مصرف منظم و بلند مدت پودر جوانه جو میتواند به تناسب اندام شما کمک قابل توجهی بکند.

آیا میتوان از پودر جوانه جو برای لاغری استفاده کرد؟

درون بذر جو قسمتی وجود دارد به نام جنین که به عنوان انبار مواد مورد نیاز برای بذر شناخته میشود.
وقتی که بذر در شرایط مناسب برای رشد قرار میگیرد این بخش شروع به جوانه زدن میکند.
با آزاد شدن مواد موجود در جنین ، ارزش غذایی بذر به میزان فوق العاده ای افزلیش پیدا میکند و همین موضوع باعث شده است که از جوانه ها به عنوان اکسیر سلامتی نام برده شود.
پودر جوانه جو برای لاغری میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.

پودر جوانه جو ار کجا بخرم؟

فروشگاه اینترنتی مفیدان در حال حاضر به عنوان بهترین فروشنده ی این محصول شناخته میشود. شما عزیزان میتوانید این محصول را مستقیم از تولید کننده خریداری کنید. به این منظور وارد سایت مفیدان شوید و از قسمت مربوط به فروش پودر جوانه گندم این محصول را خریداری نمایید.

کلیدواژه : مکمل ها
مسعود خرّمی
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • محمد تقی جعفری 11 فروردین 1399 / 3:18 ب.ظ
    0 0

    سلام خیلی عالی بود اطلاعات خوبی دستگیرم شد متشکرم

  • حامد 11 بهمن 1398 / 1:05 ق.ظ
    0 0

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

    • مسعود خرّمی 12 بهمن 1398 / 9:33 ق.ظ
      0 1

      خواهش میکنم عزیز

      • محمد تقی جعفری 11 فروردین 1399 / 3:17 ب.ظ
        0 0

        سلام خیلی عالی بود اطلاعات خوبی دستگیرم شد متشکرم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *