صابون مراغه برای مو و شستشوی بدن ❤️ راهنمای خرید صابون اصل از مراغه

خواص صابون مراغه

صابون مراغه به روش های کاملا سنتی و طبیعی تولید می شود که با ماندگاری بیش از ۱۰ سال و با قدمتی بیش از۱۵۰ سال معروف ترین صابون سنتی کشور بوده و سوغاتی اصلی و ارزشمند این شهرستان به حساب می آید. خواص صابون مراغه برای مو و شستشو و همچنین بسیاری از صابون های سنتی ، موجب تداوم استفاده از این نوع شوینده ها شده است.

این محصول که هنوز هم به همان روش های سنتی و نیمه صنعتی سابق تهیه و تولید می شود ، به رغم رواج صابون های صنعتی همچنان به عنوان شوینده اصلی در خانه های مردم این شهرستان و سایر شهرهای کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وجه تمایز صابون مراغه

کدام خواص صابون مراغه باعث متمایز شدن این صابون با صابونهای شیمیایی شده است ؟

دلیل اینکه این صابون هنوز هم یکی از محبوب‌ترین شوینده‌ها نزد مردم ایران چیست؟ اگر از مصرف صابون‌های شیمیایی به هر دلیلی خسته شده‌اید، بهتر است با این محصول بیشتر آشنا شوید.

خواص صابون مراغه
خواص صابون مراغه

در این مقاله درباره نحوه تهیه این محصول و تشخیص اصل بودن آن، همچنین خواصی که دارد سخن خواهیم گفت. این مطلب را از دست ندهید. البته اگر علاوه بر آگاهی از خواص این محصول، به دنبال خرید آن نیز هستید، کافیست از طریق کادر زیر وارد بخش فروشگاه شده و صابون اصل برای خودتان سفارش دهید.

با شنیدن نام صابون مراغه همه متوجه میشوند که زادگاه این محصول شهر بزرگ مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی است.

این صابون 150 ساله از سود سوزآور و دنبه گوسفند تهیه می‌شود و به دلیل این که هیچ ماده شیمیایی در مواد اولیه آن دیده نمی‌شود، افرادی که از آن استفاده می‌کنند با بهره بردن از خواص صابون مراغه نگرانی درباره این که پوست و موهایشان در اثر تماس با مواد شوینده شیمیایی صدمه ببیند و دچار حساسیت‌های پوستی یا ریزش مو شوند نخواهند داشت.

در سال های قبل و پیش از عرضه شدن صابون های صنعتی در بازار، در بیشتر شهرهای ایران مردم از این محصول استفاده می کردند و هم اکنون نیز در بازار سنتی همه شهرهای ایران، صابون های سنتی مراغه طرفداران زیادی دارد.

maragheh-soap-mofidan
maragheh-soap-mofidan

آشنایی با نحوه ی تولید ، فواید و خواص صابون مراغه

این صابون به‌علت میزان اسید كنترل شده ای که دارد حساسیت های پوستی را از بین برده و پیاز موی سر را تقویت می‌كند
این محصول در سه رنگ سفید ، زرد و سیاه تولید می‌شود و معروفترین نوع آن صابون زرد بوده و نسبت به بقیه بیشتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد.

اگر در مورد این محصول شناخت کافی ندارید و تشخیص اصل بودن آن برای شما دشوار است، حتما آن را از مراکز فروش معتبر خریداری نمایید تا بتوانید صابون اصل را برای استفاده در اختیار داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مفیدان مرکز فروش اینترنتی این محصول بصورت تضمینی میباشد.

برای اینکه بتوانید با اطمینان خاطر صابون مراغه را به جای صابون‌های شیمیایی برای استفاده طولانی مدت انتخاب کنید، در این قسمت برخی از خواص و فوایدی که این صابون طبیعی سنتی ایرانی دارد ارائه شده است :

فواید

  1. عدم بروز حساسیت‌های پوستی :

همانطور که در بالا عنوان شد یکی از اصلی ترین مواردی که این محصول را با سایر صابون‌های ارائه شده در بازار متفاوت می‌کند، کنترل شده بودن میزان اسیدهای صابون و داشتن PH مناسب است.

به این ترتیب استفاده از این صابون به هیچ عنوان سبب بروز حساسیت‌های پوستی نمی‌شود و حتی افرادی که حساسیت‌های پوستی شدید دارند می‌توانند از این صابون برای شستشوی بدن و صورت خودشان استفاده کنند.

این صابون پوست را نرم می‌کند و پس از استفاده از آن احساس بهتری خواهید داشت.

maragheh-soap-mofidan-353564726
maragheh-soap-mofidan-353564726
  1. از بین بردن جوش :

اگر جوشهای متعددی بر روی پوست صورت و بدنتان دارید و می‌خواهید از آن‌ها خلاص شوید، این محصول یکی از بهترین انتخاب‌ها برایتان خواهد بود.

البته در نظر داشته باید که با توجه به این که در خواص صابون مراغه ذکر شده که این محصول چربی پوست را کاهش می‌دهد، استفاده مداوم از صابون سبب از بین رفت جوش‌ها می‌شود و پس از استفاده از آن همیشه پوستی صاف خواهید داشت.

  1. کاهش ریزش مو :

استرس ، اضطراب و در کل عوامل زیادی می‌تواند باعث چرب شدن پوست سر شده و ریزش موها را به همراه داشته باشد.

برای درمان و رفع ریزش مو و کاهش شوره سر، به شما پیشنهاد می‌کنیم صابون مراغه سیاه را استفاده کنید.

صابون سیاه بدلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی سدر و حنا چربی سر را کاهش می‌دهد، خشکی مو را برطرف کرده و شوره سر را از بین می‌برد. به همین دلیل پس از استفاده از این محصول می‌توانید از این مورد از خواص صابون مراغه که داشتن موهایی نرم، خوش حالت، پرپشت و زیبا است بهره‌مند شوید.

مطمئنا برای افرادی که به دنبال خرید این محصول اصل و ارگانیک هستند بهترین خبر این است که ما این محصول را از مراغه برایشان ارسال میکنیم.

خواص صابون مراغه برای مو

بهتر است با این مسئله اشنا باشید که در بین سه رنگ موجود مراغه ، صابون مراغه سیاه مختص مو ساخته شده است.

از جمله خواص صابون مراغه برای مو میتوان به این مورد اشاره کرد که این محصول دارای سدر و حنا میباشد و به همین دلیل برای تقویت ریشه مو بسیار مناسب است.

به همین جهت توصیه میشود افرادی که موهای چرب دارند و از ریزش مو رنج میبرند حتما از خواص صابون مراغه برای مو بهره مند شوند.

شما عزیزان میتوانید در طول هفته 2 تا 3 بار با این محصول شستشو انجام دهید .

همچنین برای تهیه ی این محصول و بهره بردن از خواص صابون مراغه برای مو میتوانید از طریق فروشگاه اینترنتی مفیدان اقدام به خرید این محصول نمایید.

طرز تهیه و تولید صابون مراغه

مدت زمان لازم برای تولید این صابون نسبتا زیاد است به طوری که فقط شش ساعت برای مخلوط شدن مواد آن و سه ساعت نیز برای تبدیل شدن این مواد به صابون صرف می شود.

چربی های حیوانی از شهرهای مختلف کشور بویژه اصفهان، شیراز، قم، کاشان و شهرهای شمالی جمع آوری شده و به مراغه منتقل می شود و در دیگ های بزرگ با مقدار مشخص سود سوزآور مخلوط و سپس آب به مقدار لازم به آن افزوده می شود.

آب شهر مراغه شیرین، بدون هرگونه املاح و برای تولید صابون بسیار مناسب است و پس از اضافه شدن آب مرحله جفت شدن یا در اصطلاح صابون سازان، شیرین شدن شکل می گیرد و مواد مخلوط شده ۲۴ ساعت برای پخت دوم در دیگ های مجزا قرار می گیرد.

استفاده از این محصول در سنگک پزی ها

یکی از مَوارد جالب استفاده این محصول، در سنگک پزی های کشور است چرا که خمیرنان سنگک بسیار شل و غیرقابل انعطاف است و به همین علت هنگامی که در تنور قرار میگیرد تا پخته شود مقدار زیادی سنگ به آن می چسبد به همین علت نانوایان سنگکی در تمام کشور صابون مراغه را با تخته چوبی در تنور، روی سنگ ها میکشند و این کار باعث میشود تا سنگها لغزنده شوند و خمیر به راحتی به آنها نچسبد و در نتیجه هنگامی که نان از تنور بیرون می آید مقدار کمتری سنگ با خود دارد.

کدبانوی خانه دار تبریزی که از مشتریان همیشگی صابون سنتی مراغه است، میگوید : این صابون در خانواده ما به صورت سنتی بیش از یک قرن است که مورد استفاده قرار می گیرد و در جلوگیری از ریزش مو و شوره سر بسیار کارساز بوده است و بر نرمی و لطافت مو و پوست نیز می افزاید و بوی خوشی دارد.

مدیر یک کارگاه صابون سازی در مراغه نیز خاطرنشان کرد: با بسته بندی مناسب و تولید محصول بادوام و با کیفیت توانسته ایم این محصول را به کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق صادر کنیم و همچنین فروش و عرضه آن در بازارهای سنتی کشور آلمان نیز از سر گرفته شده است.

امروزه تاثیرات استفاده ی مداوم و منظم از محصولات ارگانیک برای همه به اثبات رسیده است، شما عزیزان میتوانید با خرید و استفاده ی مداوم از صابون مراغه از خواص این محصول بهره مند شوید.

راهنمای خرید صابون مراغه اصل

شهرستان مراغه 3 تولیدی بزرگ و معتبر دارد که در زمینه تولید صابون مراغه فعالیت دارند. این کارخانجات با تولید محصول با کیفیت موجب جلب رضایت مصرف کنندگان شده اند. در این میان، تعدادی از تولیدی ها در شهرهای مختلف از جمله کردستان و شهرهای اطراف تهران مانند ورامین، اقدام به تولید صابون مراغه بسیار بی گیفیت و تقلبی کرده اند.

طبق بازخوردی که ما از مشتری ها دریافت کرده ایم، این نوع صابون های تقلبی دارای محتویات بسیار اسیدی هستند و به پوست آسیب زیادی وارد میکنند.

توصیه ما به شما این است که برای هدر نرفتن پول و زمانی که برای خرید صابون مراغه استفاده خواهید کرد، آنرا از محل معتبر و دارای ضمانت اصالت کالا تهیه کنید.

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به لینک زیر وارد بخش فروش صابون مراغه شده و هر اندازه که نیاز دارید از این محصول سفارش دهید.

ما در فروشگاه اینترنتی اقای گردو، بهترین مارک این محصول را برای شما ارسال خواهیم کرد. تجربه 4 ساله ما در فروش اینترنتی این محصول باعث شده است با افراد زیادی که در این زمینه فعالیت میکنند اشنا شویم و با تهیه و ارسال بهترین نوع صابون مراغه رضایت 100% مشتریان و خریداران این محصول را جلب کنیم.

برای خرید از طریق کادرهای سبز رنگ که در بالا قرار داده ایم اقدام کنید.

آیا استفاده از صابون مراغه برای مو مناسب است؟

بله، صابون مراغه سیاه مخصوص مو تولید شده است و استفاده از آن میتواند برای جلوگیری از ریزش مو مناسب باشد.

آیا میتوان صابون مراغه اصل خرید؟

خوشبختانه ما بهترین کیفیت این محصول را از مراغه برایتان ارسال میکنیم. این محصول در سه رنگ سفید، زرد، و سیاه موجود است و بنا به درخواست شما برایتان ارسال خواهد شد.

میتوان از این محصول برای شستشوی بدن استفاده کرد؟

بله رنگ زرد این محصول برای شستشوی بدن مناسب است و پوست بدن را نرم و خوش عطر میکند.

مسعود خرّمی
دیدگاه کاربران
21 دیدگاه
  • مرتضی نژاد 26 بهمن 1402 / 10:42 ق.ظ
    0 0

    صابون مراغه سفید با زرد یا سیاه چه فرقی دارن؟

    • مسعود خرّمی 26 بهمن 1402 / 6:14 ب.ظ
      0 0

      تنها تفاوت صابون زرد و سفید فقط توی رنگشونه و هیچ فرق دیگه ای ندارن ولی صابون سیاه توی ترکیباتش سدر و حنا هم داره و بیشتر برای موی سر استفاده میشه

  • امید 15 دی 1402 / 8:12 ب.ظ
    0 0

    سلام خسته نباشید ببخشید برای شستن صورت کدوم رنگش بهتره استفاده بشه بنده رنگ سیاهشو برای موسفارش دادم هنوز فرستاده نشده برای صورت کدوم بهتره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • مسعود خرّمی 16 دی 1402 / 2:50 ب.ظ
      0 0

      سلام، حال شما. برای شستشوی دست و بدن رنگ زرد و سفید مناسبه و برای شستشوی مو صابون مراغه سیاه به علت اینکه توی ترکیباتش از سدر و حنا استفاده شده مناسب تره

  • نقلستان 14 آذر 1402 / 1:22 ب.ظ
    0 0

    ممنون از وبسیات مفیدان عالی هستین شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *