آلو خشک برای چی خوبه ؟

آلو خشک برای چی خوبه ؟

آلو خشک ، آلو خورشتی و آلو بخارا سه نمونه از میوه های خشک موجود در بازار کشورمان هستند که در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. در این مطلب قصد دارم در مورد خواص این محصول خوشمزه و اینکه آلو خشک برای چی خوبه توضیحاتی بدم.

آلو خشک های خوب و ممتاز اساساً آلوهایی هستند که به طور طبیعی در آفتاب خشک شده اند ، بدون اینکه هیچ فرآیند تخمیری روی آنها انجام شود.

در طول حرفه ام میوه های زیادی از جمله انجیر ، خرما ، توت فرنگی و کشمش را آزمایش کرده ام ، ولی تاثیر هیچکدام از آنها بر تراکم استخوانی همانند تاثیر آلو یا آلو خشک نبود.

میتوان گفت تمام میوه ها و سبزیجات تأثیر مثبتی در تغذیه دارند ، اما از نظر سلامتی استخوان ، این ماده غذایی خاص استثنایی است.

پس آلو خشک برای چی خوبه ؟

یکی از خواص این محصول میتونه تاثیر شگفت انگیز اون بر روی سلامت استخوان ها باشه.

خرید آلو خشک خورشتی
آلو خورشتی آلو خشک
آلو خورشتی آلو خشک

آلو خشک برای چی خوبه ؟

در بین میوه های خشک شده که جزو محصولات خشکبار به حساب می آیند، آلو خشک به طرز شگفت انگیزی با فیبر و حجم بزرگی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم ، آهن و رتینول پر شده است.

آلوها سرشار از ویتامین K و حاوی بتاکاروتن هستند.

هر آلو ( به وزن تقریباً 9.5 گرم ) حدود 23 کیلو کالری و 0.7 گرم فیبر ارائه می دهد. هر اونس (28 گرم) می تواند به اسموتی تبدیل شود تا بتواند به فیبر و محتوای آنتی اکسیدانی اضافه شود. “، دکتر روپالی داتا ، متخصص تغذیه کلینیکی SmartCooky می گوید :

فقط 5 عدد آلو خشک ، میتواند 87٪ از مقدار توصیه شده ی روزانه برای ویتامین K ، بیش از 20٪ ویتامین های گروه ب ، 8٪ از کلسیم و 27٪ از پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

آلو خشک دیگه برای چی خوبه ؟

مصرف آلو خشک و آلو خورشتی میتونه بخش زیادی از ویتامینها و املاح مورد نیاز بدن رو تامین کنه.

* خرید آلو خشک خورشتی *

ارزش غذایی آلو

آلوها یک منبع تغذیه ای فوق العاده از مواد مغذی هستند که افزودن آنها به رژیم غذایی روزانه می تواند بسیاری از فواید سلامتی را برای شما فراهم کند.

طبق آمار وزارت زراعت ایالات متحده ، یک وعده ی 100 گرمیِ آلو ، حاوی 240 کیلو کالری ، 2.18 گرم پروتئین ، 7.1 گرم فیبر و تقریبا 63.88 گرم کربوهیدرات است.

7 نمونه از خواص آلو خشک خورشتی

  1. آلو خشک بینایی را بهبود می بخشد :

آلوها منبع عالی ویتامین A هستند و این ویتامین برای بینایی بسیار ضروری است. افرادی که کمبود ویتامین A دارند ، مستعد شب کوری ، خشکی چشم و آب مروارید هستند.

  1. بهترین در میان آنتی اکسیدان ها :

شنیده ایم که زغال اخته دارای آنتی اکسیدان بالایی است ، اما در کمال تعجب آلوها دارای آنتی اکسیدان بیشتری هستند. مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه تافتز در بوستون انجام شده است ، آلوها یا آلوهای خشک را از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی به عنوان مواد غذایی شماره یک قرار داده است. آلوها حاوی منگنز ، آهن و فنل های گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و به محافظت از غشای سلولی در برابر آسیب رادیکال آزاد کمک می کنند.

این مطلب در حال کامل شدن میباشد ( مفیدان )


منبع : food.ndtv.com/

مسعود خرّمی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *