خواص عسل و زعفران ، 9 مورد از فواید بی نظیر ترکیب زعفران با عسل

Benefits-of-honey-and-saffron

محصولاتی که در این مقاله در موردشان برایتان نوشته ایم هر کدام به تنهایی فواید بسیاری دارند که در علم پزشکی به اثبات رسیده است و ما در این مقاله شما را با خواص عسل و زعفران آشنا خواهیم کرد.

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

زعفران گیاهی کوچک و چندساله به ارتفاع 10 تا 30 سانتی‌متر است. این گیاه در دسته ادویه جات دسته بندی میشود و از آن به عنوان گران ترین ادویه جهان نام برده میشود. از وسط پیاز یا قاعده‌یِ ساقه، تعدادی برگ باریک و دراز خارج می‌شوند. از وسط برگ‌ها، ساقه‌ای گلدار بیرون‌می‌آید که به یک تا سه گل منتهی می‌شود. گل‌ها دارای 6 گلبرگ بنفش‌رنگ هستند که ممکن است در بعضی واریته‌ها به رنگ گلی یا ارغوانی باشند.

گل‌های این گیاه دارای 3 پرچم و یک مادگی منتهی به کلالهٔ سه‌شاخه به رنگ قرمز متمایل به نارنجی هستند. قسمتی که ما از آن در آشپزی استفاده میکنیم انتهای خامه و کلاله سه‌شاخه است که به نام زعفران مشهور است و معطر و کمی تلخ است.

زعفران ویژگی سرخوشی داشته و امروزه برخی شرکت‌های دارویی اروپایی از آن به عنوان اینتگراتور ضد افسردگی استفاده می‌کنند.

فواید ترکیب عسل و زعفران
فواید ترکیب عسل و زعفران

كامپفرول در گلبرگهای گل زعفران یافت می شود. این ترکیب با فواید سلامتی مانند کاهش التهاب، خاصیت ضد سرطانی و فعالیت ضد افسردگی مرتبط است.

خواص عسل و زعفران

این ترکیب به دلیل خواص و فواید بسیاری که دارد بسیار پر طرفدار است. عسل بسیار مقوی است و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای درمان و پیشگیری بیماری ها بسیار مفید است، زعفران نیز همانند عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که برای درمان و پیشگیری بیماری ها بسیار مفید است.

زمانی که عسل و زعفران را با هم ترکیب کنیم خواص و فواید این دو محصول شگفت انگیز چندین برابر می شود و ویتامین ها و مواد مغذی بدن را تامین میکنند.

  • نشاط آور
  • کاهش وزن
  • آبرسانی پوست
  • سلامت قلب
  • شستشوی مثانه
  • تقویت قدرت بینایی
  • تسکین دهنده درد
  • ضد سرطان

نشاط آوری

زعفران ویژگی سرخوشی داشته و کروسین و سافرانال موجود در زعفران تأثیری مشابه داروی فلوکستین داشته و از بازجذب دوپامین، نوراپی نفرین و سروتونین جلوگیری نموده و بدین ترتیب اثر ضد افسردگی خود را اعمال می‌نماید.

در عسل ترکیبات شبیه تریپتوفانی وجود دارد که استرس و درد را از بین برده و باعث ایجاد حس آرامش می شود.

ترکیب عسل و زعفران به عنوان یک آرام بخش قوی عمل می کند و افسردگی را از بین برده و باعث شادابی و سرحالی می شود و موجب افزایش حس آرامش، شادی و خنده های بیشتر می شود.

ترکیب و مصرف عسل و زعفران
ترکیب و مصرف عسل و زعفران

کاهش وزن با ترکیب عسل و زعفران

این محصولات بخاطر مواد مغذی فراوانی که در خود دارند از اشتها کاهش می دهند، مصرف همزمان این دو ماده مغذی با هم اشتها را کاهش می دهد و از پرخوری زیاد جلوگیری می کند و نقش بسیار زیادی در کاهش وزن و در نتیجه لاغری ایفا می کند. افرادی که اضافه وزن دارند و می خواهند وزنشان را کم کنند و لاغر شوند میتوانند از ترکیب عسل و زعفران برای کم کردن وزنشان استفاده کنند.

تحقیقات مختلفی که انجام شده است نشان داده اند که زعفران مصرف میان وعده ها را کاهش می دهد و از اشتهای شما میکاهد. به نوبه خود ، این رفتارها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کند.

آبرسانی پوست

ماسک عسل برای پوست و ترکیب عسل با زعفران تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست می گذارد، عسل و زعفران آکنده از آنتی اکسیدان هستند که باعث می شوند پوست لطیف و درخشان شود.

این ترکیب که بر روی پوست استفاده می شود باعث کاهش اثرات آکنه، لکه های تیره و سایر لکه های پوستی می شود.

در فصل سرما معمولا پوست دچار خشکی می شود، برای رفع مشکل خشکی پوست می توان از این ماسک استفاده کرد، این ماسک باعث آبرسانی به پوست می شود لطافت و نرمی را به پوست باز می گرداند و پوست را شفاف می کند و نیز دارای قدرت قوی پاکسازی پوست می باشد.

saffron-spice-herb-wooden
saffron-spice-herb-wooden

خواص عسل و زعفران برای سلامت قلب

این محصولات هر کدام به تنهایی تقویت کننده بسیار خوبی برای قلب محسوب می شود ولی استفاده همزمان این ترکیب با هم قدرت چندین برابری دارد و می تواند برای قلب تقویت کننده فوق العاده ای باشد و عملکرد قلب را بهبود باشد.

شستشوی مثانه

ترکیب عسل و زعفران تاثیر بسیار زیادی در عملکرد صحیح کلیه ها دارد و باعث زیاد شدن حجم کاری کلیه ها در بدن می شود و موجب افزایش تخلیه بیشتر، ادرار می شود و کلیه ها و مثانه را پاکسازی می کند و به سلامت هر چه بهتر کلیه ها و مثانه کمک می کند.

تقویت قدرت بینایی

این ترکیب برای بینایی بسیار قدرتمند است و موجب تنظیم و تقویت سلول های چشم می شود و از سلول های بینایی چشم ها محفاظت می کند و بهبود دید و تقویت بینایی نیز از جمله خواص عسل زعفرانی به حساب می آید.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در عسل (روی، منیزیم و آهن) هم برای تقویت دید و هم برای درمان اختلالات قرنیه موثر است.

البته این خاصیت عسل و زعفران اغلب برای سالخوردگان مهم است، زیرا درمانی موثر برای لکه زرد شبکیه چشم سالخوردگان محسوب می شود.

زعفران گرانترین ادویه جهان
زعفران گرانترین ادویه جهان

تسکین دهنده درد

یکی از معروف ترین خواص عسل و زعفران ، تسکین دردها می باشد. خاصیت تسکین این دو ماده به خاطر وجود ترکیبی از سافرانال می باشد.

سافرانال کامپانال زعفران از بین برنده استرس و آرام‌بخش است. همچنین در بدن انسان تریپتوفان تولیدی، خاصیت آرامش‌بخشی دارد. در عسل نیز ترکیبات شبه تریپتوفانی وجود دارند که استرس و درد را از بین برده و باعث ایجاد حس آرامش می شوند.

سافرانال یك مایع روغنی فرار است كه در جریان بخار آب دارای لكه زرد روشن است و در اتانول، متانول و اتر نفت به خوبی حل می شود، در نتیجه ترکیب عسل و زعفران باعث کاهش استرس، تنظیم خواب و تمرکز فکر و ذهن می شود و تسکین دهنده بسیار خوبی بشمار می رود.

خاصیت ضد سرطانی ترکیب عسل و زعفران

طی تحقیقات علمی به عمل آمده، اثبات شده است که این ترکیب خاصیت ضد سرطانی دارد، برای این که در این ترکیب آنتی اکسیدان های زیادی موجود می باشد.

به طور کلی جلوگیری از ایجاد تومور در بدن، از وظایف این ترکیب است، همچنین به این دو ماده، صیاد رادیکال های آزاد می گویند.

مضرات عسل و زعفران

فواید عسل و زعفران بسیار زیاد و انکار ناپذیر است ولی مصرف زیاد آن می تواند مضراتی تیز به همراه داشته باشد، پس نباید به مقدار زیادی استفاده شود.

از آن جایی که این ترکیب شادی‌آور است، استفاده بیش از اندازه آن موجب از بین رفتن تعادل روانی می شود و همچنین ممکن است باعث ایجاد سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود.

مصرف بیش از حد عسل و زعفران باعث افزایش اشتها نیز میشود که ممکن است شخص را چاق کند.

در ادامه ی این مقاله میتوانید سایر مقالات سایت مفیدان از جمله خواص عسل گون – مزایای سلامتی و خواص عسل و آبلیمو و همچنین خواص عسل و دارچین را مطالعه کنید.

مزایای سلامتی ترکیب و مصرف عسل و زعفران
مزایای سلامتی ترکیب و مصرف عسل و زعفران

سخن پایانی :

مسئله ای که در مورد زعفران وجود دارد این است که ممکن است با مواد دیگری مانند چغندر ، الیاف ابریشم رنگ قرمز ، زردچوبه و فلفل قرمز ترکیب شده باشد. این کار هزینه تولیدکنندگان را کاهش می دهد ، زیرا برداشت زعفران واقعی گران است.

بنابراین ، مهم است که زعفران را از یک مارکت و فروشگاه معتبر خریداری کنید تا اطمینان حاصل کنید که یک محصول معتبر دریافت می کنید. اگر زعفران خیلی ارزان به نظر می رسد بهترین کار، جلوگیری از مصرف آن است.

زعفران دارای طعم و عطر لطیف است ، که افزودن آن به رژیم غذایی را آسان می کند. با ظروف خوش طعم خوب جفت می شود و باید در آب داغ خیس بخورد تا طعم عمیق تری ببخشد. همچنین می توانید زعفران را به صورت مکمل خریداری کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

زعفران ادویه ای قدرتمند است که سرشار از آنتی اکسیدان است.

مصرف این محصول با توجه به مزایای سلامتی ، مانند بهبود خلق و خو ، میل جنسی ، و عملکرد جنسی ، و همچنین کاهش علائم PMS و کاهش وزن افزایش یافته است.

از همه بهتر ، این که به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر است و افزودن آن به رژیم غذایی آسان است. سعی کنید زعفران را در غذاهای مورد علاقه خود بگنجانید تا از مزایای احتمالی آن برای سلامتی استفاده کنید.

در مورد افزایش قیمت عسل طبیعی در سال 1401 توجه داشته باشید که میتوانید با ورود به بخش خرید عسل، این محصول را با همان قیمت سابق خریداری کنید.

آیا ترکیب هر نوع عسل و زعفران دارای خواص یکسان است؟

مطمئنا خیر، برای گرفتن بهترین نتیجه از این ترکیب باید عسل باکیفیت خریداری نمایید.

برای خرید این دو محصول از طریقی باید اقدام کنم؟

میتوانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت مفیدان نسبت به خرید این محصولات اقدام نمایید.

استفاده از این ترکیب انرژی بخش است؟

حتما، هر دو این محصولات انرژی زیادی را به بدن تزریق میکنند، به همین دلیل باید در مصرف ترکیب عسل و زعفران میانه رو باشید.

استفاده از این ترکیب برای کاهش وزن تاثیر گذار است؟

بله، البته باید محصولات با کیفیت خریداری و مصرف نمایید.

کلیدواژه : معجون عسل
مسعود خرّمی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • سیاوش راسخی 23 خرداد 1401 / 12:38 ق.ظ
    0 0

    من عاشق ترکیب عسل با زعفران هستم، ای کاش زعفران هم داشتین تا همراه عسل خرید میکردم، موجود نمیشه؟

    • مسعود خرّمی 23 خرداد 1401 / 8:34 ب.ظ
      0 0

      فعلا برنامه ای برای افزودن این محصول به سایت نداریم، میتونید توی واتساپ به پشتیبانی پیام بدین تا براتون اوکی کنند و همراه عسل براتون ارسال بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *